Friday 21 June 2013

Senja di Pantai Bersih Teluk Air Tawar Buttterworth

Pantai Bersih mungkin tak ramai yang tahu tempat ini... kedudukan pantai bersih di Teluk Air Tawar yang berhampiran dengan Pelabuhan Penang selalunya menjadi tempat keluarga keluar bersiar-siar pada hujung minggu.

Pemandangannya cukup cantik tatkala tiba waktu matahari terbenam... dari kejauhan kita dapat melihat betapa cantiknya bandaraya Pulau Pinang dan pesisirannya disimbah cahaya lampu pada waktu malam.

Pertama kali saya sampai ke sini, hati saya berkata saya akan datang lagi ke tempat ini dengan  membawa ibu saya sekali. Kedatangan yang pertama bersama tunang saya saja kami datang berjalan-jalan berdua.  Angin yang bertiup kuat dan ombak pada hari itu agak kuat memang tempat ini orang tak boleh mandi pun cuma boleh berjalan-jalan dan makan di tepi pantai.


 Beginilah suasana sebelum menjelang maghrib... 
 pantai ini mempunyai pemandangan yang cukup menarik. 
Bolehlah datang singgah kalau berkesempatan datang ke sini...



 Tengoklah sendiri... cantikkan!!! Gambar ni saya tak edit ye...


 Dari jauh nampak kapal kargo yang berlabuh di tengah laut.


Yang lampu bergemerlapan tu adalah Penang Port...


 Ni mak saya dan besannya... tengah tengok cucu main ombak kat tepi pantai

 Semua ni anak saudara saya bersama dengan tok mereka....


 Seronok bukan main kami semua... 
ni bukan kawan-kawan saya tapi anak2 saudara perempuan. Dah besar pon!!


Tengoklah seronoknya mereka main-main... 
Budak-budak ni tak kira apa dah walaupun angin pada hari tu dan ombak agak kuat


 Bukan main posing lagi... main pasir ( hadi hazimi )


Antara gambar dan pemandangan pelabuhan Pulau Pinang dari Pantai Bersih

Jadi sesiapa yang ingin mengunjungi tempat ni memang tak rugi pon kalau singgah sebentar berhenti penat. Pantai ini berhampiran dengan Pengkalan udara TUDM Butterworth. Nampak ja Sekolah Dato' Husin Onn ikut je laluan depan sekolah tu sampai ke tepi pantai ni....





1 comment:

Feel free sharing your thoughts here....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...